Buďme rádi za podnikatele

Pokud se našinci baví o soukromých podnikatelích, pak nejednou vyjadřují i diametrálně odlišné názory. A to jednak proto, že jsou takoví podnikatelé různí, a stejně tak se od sebe často i významně odlišují i ti, kdo je zrovna hodnotí.
Když se u nás před třemi desetiletími podnikání rozbíhalo, měli našinci oprávněně představu, že se díky tomuto budeme mít všichni lépe. A tak se soukromníkům, kteří se rozhodli dát na podnikání, často fandilo. Očekávalo se, že tito zaplní ony četné díry na postsocialistickém trhu, a stalo se tak.

ekonomická spolupráce

Ovšem pak nejeden z hodnotitelů obrátil. Došlo totiž k tomu, k čemu nejednou dojít muselo. Podnikatelé byli nejednou úspěšní a začali si docela dobře vydělávat, daleko víc než ti, kdo setrvali na pozicích nevalně placených zaměstnanců. A to vzbudilo vlnu závisti. Protože lidé jsou všelijací a nejeden podnikatelům záviděl, jak si tito mohou žít. Sami takoví kritici se ale pochopitelně do podnikání obvykle nepouštěli. Stačilo jim jenom kritizovat, což je vždy pohodlnější než něco udělat.
A oba tyto trendy se vlastně do jisté míry udržely dodnes. I dnes jsme někdy vděčni osudu za to, že nám soukromé podnikatele dopřál, zároveň jim ale mnozí z našinců nedokážou ze závisti přijít na jméno.

elegantní podnikatel

Každopádně bychom si ale vždy měli uvědomovat jedno. A sice to, že takoví soukromníci pracují proto, aby si na sebe vydělali, a aby to zvládli, pracují obvykle více a lépe než ostatní lidi, ony zmíněné kritiky nevyjímaje. A když se takovým podnikatelům dařit přestane, zůstávají na to sami a jsou sami svého (ne)štěstí strůjci. Takže bychom jim jejich případné úspěchy neměli závidět, ty jsou nesporně zasloužené. A jestli se nám nelíbí, že jsou na tom podnikatelé lépe než my zaměstnanci, můžeme se přece pustit do podnikání také. Samozřejmě pokud umíme něco víc než jenom kibicovat.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Sdílet na Facebooku

Další zajímavé články