Práce z domova je skvělá, ale ne pro každého. Existují obory, u kterých to lze provádět, ale přináší to jistá úskalí a nevýhody. Jednou z nich je například to, že jste na všechno sami. V kanceláři se můžete zeptat kolegy, pokud si nejste jistí, anebo jít na klasickou poradu, ke se vše vyjasní a přijdete s novými nápady a řešením. Neříká se nadarmo, že víc hlav víc ví.
Práce od 9 do 5? Na to zapomeňte
Byli jste zvyklí, že jste se mohli občas trochu flákat a stále jste měli odpracovaných svých 8 hodin denně? Tak tady to neplatí. Mnohem důležitější než hodiny, jsou zde výsledky. A to bez ohledu na to, jak dlouho vám budou trvat. To znamená, že ve finále nejspíš strávíte nad svým zaměstnáním mnohem delší dobu, než kdybyste byli v kanceláři. Bez šéfa za zády se snadno prokrastinuje a pokud nemáte pevnou vůli a jasnou strukturu, můžete se v tom snadno ztratit.
Neumíte se ovládat
Strávit spoustu hodin na sociálních sítích není nic těžkého, když za vámi nestojí šéf. Snadno se tak může stát, že večer zjistíte, že jste prakticky nic neudělali. Při své činnosti z domova budete nezbytně potřebovat tzv. měkké dovednosti, bez kterých se do úspěšného cíle nedostanete a nebudete mít hotové nic, co byste mohli šéfovi předložit. Organizace času (time management), komunikace, samostatnost, schopnost se rozhodnout a sebeřízení jsou faktory, bez kterých na home office zaručeně selžete.
Kombinace domácnosti, dětí a práce vás může zničit
Většinu času jste měli vše rozdělené. Ráno jste vstali, poslali děti do školy, šli do zaměstnání a po návratu se postarali o domácnost (úklid, vaření atd.). Toto rozdělení rolí podle místa je teď ta tam. Vše je na jednom místě a bez pořádné dávky sebekontroly a organizace se může stát, že nebudete schopní si určit a naplánovat, kdy budete dělat jednotlivé úkony. V nepořádku se dělat nedá, ale úklid zabere dost času. I zde je klíčem ke spokojenosti jasná struktura a organizace času.