Kdykoliv lidé něco potřebují a neumí si to pořídit sami, jdou si to koupit k někomu, kdo jim to může nabídnout. A ti, kdo mají naopak nadbytek, se toho snaží pro změnu zbavit, nikoliv ale zadarmo, nýbrž tak, aby z toho něco měli. A to jsou důvody, proč se lidstvo už dávno počalo věnovat obchodování a do dnešních dnů se na tom nic nezměnilo.
Obchodováníje zkrátka nezbytná činnost, která má zaručit, že nikdo nebude mít zbytečný nadbytek toho, co mu není k ničemu, zatímco se totéž bude někomu jinému nedostávat. Obchodování dává možnost vyměnit to, co může jeden nabídnout, za něco jiného, co tento pro změnu potřebuje, a to tím v rámci možností nejsnazším a nejefektivnějším způsobem.
Aby se takové obchodní transakce daly realizovat, je obvykle záhodno mít instituce zvané obchody. Jistě, jsou i různí výrobci, kteří si dokážou navzájem vyhovět se svými zákazníky i bezprostředně, bez využití nějaké té obchodní sítě, ale většinou to tak prostě nechodí. Většinou tu máme obchody, které od producentů jejich zboží odebírají a nabízejí ho těm, kdo by o to mohli projevovat zájem.
Obchody u nás mohou být nejrůznějšího druhu. Mohou být rozdělitelné podle sortimentu, na který se zaměřují, mohou se lišit velikostí a třeba i tím, zda se jedná o kamenné provozovny nebo internetový obchod.
A každá z těchto variant má svůj význam, každá si nejde své zákazníky. To samozřejmě úměrně tomu, nakolik žádoucí tovar nabízí, jakou má cenovou nabídku, na jak frekventovaném místě se nalézá, jak dokáže potenciální zákazníky oslovit a přitáhnout.
Pokud se v takovém obchodování daří, má toto smysl a dá se jím i slušně vydělat. A proto se mu dnes věnuje v nějaké formě leckdo.
Ovšem stejně jako kdekoliv jinde ani zde není vše jednou provždy jisté, nikdo se nemůže spolehnout na to, že se dočká za všech okolností podnikatelských úspěchů. Ale takový už je život.