S nástupem do zaměstnání vznikají různé povinnosti a také určitá zodpovědnost. Může být člověk sebe opatrnější, někdy se holt dařit nebude. Navíc chybovat je skutečně lidské a tak každému se může něco podařit, co si poté vyžádá nějakou náhradu. Pro takové případy se uzavírá Pojištění odpovědnosti zaměstnance, které se samozřejmě hodně cenově liší. Rozhodující bude nejen pracovní pozice, ale také s čím vlastně daný jedinec pracuje, V podstatě je to pojištění pro zaměstnance, kteří mohou svému zaměstnavateli způsobit jakoukoliv škodu na majetku, zdraví nebo i finanční újmu. Nerozlišuje se, zda poškození bylo způsobeno náhodně nedopatřením nebo snad i porušením pracovních povinností.
Co si pod takovým problémem vůbec představit?
Možností, jak způsobit nějakou újmu je skutečně mnoho. Například půjčené služební auto se nabourá nebo se při tankování spletou pohonné hmoty, v kanceláři se polije kávou notebook nebo poškodí nějaký přístroj. Na staveništi zaměstnanec neoznačí nebezpečí a stane se úraz nějaké třetí osobě a příkladů je skutečně více. Nicméně zaměstnavatel je oprávněn žádat po zaměstnanci náhradu škody a to až do výše 4,5 násobku platu a to jen v případě skutečně neúmyslného zavinění. Pojistka na blbost je skvělá ochrana a tak se relativně může stát, že vzniklé škody pojišťovna uhradí v plné výši. To se skutečně za pár stovek ročně vyplatí.
Praktické pojištění
Každá pojišťovna si stanoví své podmínky a je dobré si například vyhledat různé srovnání. Dále i jednotlivé pojistné smlouvy se řídí příslušnými podmínkami, které si stanoví konkrétní pojistitel. Důležité je, aby pojištění odpovídalo pracovní pozici zaměstnance. Přece jenom řidič záchranné služby bude potřebovat vyšší pojistné krytí, než například prodavačka, uklízečka nebo účetní. Toto praktické pojištění je skutečně velkým pomocníkem. Nepojištěným zaměstnancům mohou vzniknout velké komplikace a rozhodně to velmi ovlivní jejich finanční situaci.